Message from Jek Porkins in /r/SargonOfAkkad (Sparta) #music


2017-11-05 20:59:37 UTC  

Yeah

2017-11-05 21:00:47 UTC  

dang I need to get on them premades. I can probably learn a lot from em.

2017-11-05 21:01:39 UTC  

There's this awesome program called Sylenth that's like a synth programming tutorial series. I tried the demo which is like the first so many lessons and it was pretty useful.

2017-11-05 21:01:41 UTC  

I think that they're good to use to get a feel for flow and melody

2017-11-05 21:01:47 UTC  

tru

2017-11-05 21:02:16 UTC  

I also found watching live loopstation performances to be really informative.

2017-11-05 21:02:23 UTC  

Oh god, this is the first once I made with caustic. The balance is fucked

2017-11-05 21:02:34 UTC  

ooh sounds juicy

2017-11-05 21:02:43 UTC  

lol

2017-11-05 21:02:46 UTC  

wtf

2017-11-05 21:03:11 UTC  

fuck your overhead ni🅱🅱a

2017-11-05 21:03:32 UTC  

this is hilarious but it still sounds pretty cool

2017-11-05 21:03:36 UTC  

I dig the congas

2017-11-05 21:03:42 UTC  

Bongos ftw

2017-11-05 21:04:31 UTC  

Yeah I'm still trying to get a hold of mixing properly, compressing properly and all that. It's tricky sometimes.

2017-11-05 21:05:00 UTC  

Every track I make I seem to do a little better.

2017-11-05 21:05:02 UTC  

Somehow.

2017-11-05 21:06:21 UTC  

Ugh, I still can't mix properly

2017-11-05 21:06:29 UTC  

I think it's my headphones

2017-11-05 21:06:31 UTC  

Idk

2017-11-05 21:06:32 UTC  

That was the first thing I noticed with your other stuff, how much volume you were able to get out of the tracks without fucking up the mix.

2017-11-05 21:06:56 UTC  

I have some real nice monitors and your tracks sounded pretty good.

2017-11-05 21:07:03 UTC  

Getting down into the old shit

2017-11-05 21:07:22 UTC  

Might just be your headphones not picking up all the frequencies or having quiet frequencies.

2017-11-05 21:07:39 UTC  

oooh eerie

2017-11-05 21:07:41 UTC  

I like it

2017-11-05 21:07:48 UTC  

I miss my Razer Blacksharks

2017-11-05 21:08:13 UTC  

They had the best range and quality of any headset I've owned

2017-11-05 21:08:21 UTC  

This reminds me of half-life.

2017-11-05 21:08:59 UTC  

The bit at 2:25 is my favorite

2017-11-05 21:09:21 UTC  

Yea this has some real juicy bits.

2017-11-05 21:09:34 UTC  

That wubby dubbyness is pretty sick.

2017-11-05 21:10:11 UTC  

Then at 315 it starts evolving

2017-11-05 21:10:50 UTC  

Is that a guitar sample?

2017-11-05 21:11:24 UTC  

Yeah

2017-11-05 21:12:06 UTC  

Very dystopic.

2017-11-05 21:12:40 UTC  

I had just played silent hill 2 when I made this one

(Please ignore the ending, I didn't know where to go)

https://soundcloud.com/f3r0x-3/f3-the-land-of-broken-mirrors

2017-11-05 21:12:55 UTC  

lol will ignore

2017-11-05 21:13:22 UTC  

I've learned to just stop when I get that feeling