Message from MotorHorse in /csg/ #chink-shit-general


2017-03-12 01:44:40 UTC  

I don't get home projectors in general

2017-03-12 01:44:43 UTC  

like TVs and projectors

2017-03-12 01:44:46 UTC  

id get a projector to play smash out in the street

2017-03-12 01:45:07 UTC  

yeah tbh projectors just seems like an ass to deal with

2017-03-12 01:45:25 UTC  

escpecially the fucking lamps who keeps getting ruined

2017-03-12 02:59:54 UTC  

Well that's why I think the LED ones could be a worthy gamble

2017-03-12 03:00:03 UTC  

bulb ones are too finicky

2017-03-12 03:18:46 UTC  

They're pretty great in certain circumstances, to be honest.

2017-03-12 03:19:00 UTC  

I was tempted years ago to try out projectors, but the space needed for proper setup is beyond what I have. Spending so much on something I can't use efficiently is pointless.

2017-03-12 03:19:20 UTC  

Many a nights spent at parties playing rockband on like 10ft projected screens.

2017-03-12 03:20:06 UTC  

They didn't even have a screen, they just hung a white shoot in the wall to cover up the wood trim.

2017-03-12 03:20:07 UTC  

@Valkrys Yeah, if you've git the space and the light control, it's dope af. But not everyone has that, unfortunately.

2017-03-12 03:20:29 UTC  

Well, at night it's dark.

2017-03-12 03:21:14 UTC  

Yeah, but a TV you can only "use" at night would kind of suck, no? Defeats half the money you spent on it.

2017-03-12 03:21:21 UTC  

It was a party house with a living room that had nothing but two couches in it. So the projector just got set up on one side, and projected onto the wall across the room.

2017-03-12 03:21:49 UTC  

Well, that's why you get them for cheap. You can also get blinds and curtains.

2017-03-12 03:22:34 UTC  

Like, my bedroom. Is barely lit during the day in the summer.

2017-03-12 03:22:37 UTC  

Yeah. Not shitting on them completely or anything. It has it's uses, definitely.

2017-03-12 03:22:42 UTC  

South facing window.

2017-03-12 03:23:47 UTC  

I just live in a small shitty Apt with no free wall space. I have a decent amount of crap, so all the space is used up, pretty much.

2017-03-12 03:24:11 UTC  

Useless in my living scenario, in other words.

2017-03-12 03:24:48 UTC  

Though maybe a mini projector could be used...

2017-03-12 03:26:04 UTC  

Plus, depending on make and model, latency could be an annoyance for "purists" out there.

2017-03-12 03:26:35 UTC  

But I've stopped being autistic about crap like that ages ago.

2017-03-12 03:26:57 UTC  

There's those nano projector things.

2017-03-12 03:27:04 UTC  

Laser based.

2017-03-12 03:28:06 UTC  

@kontroll Yeah, probably pretty good for small sized screens.

2017-03-12 03:28:19 UTC  

I've heard those are getting better.

2017-03-12 03:28:22 UTC  

Fuck if I know. Saw some British guy try one out on YT.

2017-03-12 03:28:24 UTC  

Looked decent.

2017-03-12 03:28:43 UTC  

Supposedly no focusing issues either.

2017-03-12 03:28:46 UTC  

Seems nice.

2017-03-12 03:29:34 UTC  

Don't expect massive sized screens with crystal​ clear image with a nano though, obviously.

2017-03-12 03:30:54 UTC  

It's at least not total shit like they first started out as, though.

2017-03-12 03:32:52 UTC  

If only they'd come down in price though.

2017-03-12 03:33:30 UTC  

Unless I'm misremembering, Sony wanted £400 for an ultimately "meh" unit.

2017-03-12 03:34:11 UTC  

I saw a recent techmoan video where he was showing off his. Basically amounted decent enough picture, but not bright enough for "day" viewing. Can't cheat physics, after all.

2017-03-12 03:34:24 UTC  

Oh yeah, that's the guy.

2017-03-12 03:34:33 UTC  

👍

2017-03-12 03:36:56 UTC  

Woohoo should have one package arriving Monday😊😊

2017-03-12 03:37:10 UTC  

Blushing? Are you getting a box of dildos?