Message from mineyful in The Ice Wall #lounge


2019-10-15 04:06:20 UTC  

from what i've seen it does something like this -- but not really.

2019-10-15 04:06:46 UTC  

https://cdn.discordapp.com/attachments/484514023698726912/633516093524148264/The-Dash-in-English-1-1200x630.png

2019-10-15 04:06:47 UTC  

eh close enough

2019-10-15 04:07:01 UTC  

Sooooooooooooo

2019-10-15 04:07:04 UTC  

like a comma?

2019-10-15 04:07:10 UTC  

that's the problem

2019-10-15 04:07:16 UTC  

I can't distinguish it from a comma

2019-10-15 04:07:23 UTC  

hmmmmmmmmm

2019-10-15 04:07:29 UTC  

there are specific cases where you know the dash is better than the comma

2019-10-15 04:07:32 UTC  

that's what I'll try to work on

2019-10-15 04:07:46 UTC  

yeah, like the year thingo

2019-10-15 04:08:04 UTC  

but the directions, an that other wan, comma youd seem sufficient

2019-10-15 04:08:09 UTC  

is there any rule?

2019-10-15 04:08:37 UTC  

An em dash is most often used to indicate a pause in a sentence. It's stronger than a comma, but weaker than a period or semicolon.

2019-10-15 04:08:39 UTC  

interesting

2019-10-15 04:09:16 UTC  

Soooooooooooo

2019-10-15 04:09:20 UTC  

a longer comma lmao

2019-10-15 04:09:39 UTC  

yeah lmao

2019-10-15 04:09:47 UTC  

I never use EM dashes when I write formally

2019-10-15 04:09:49 UTC  

it's too risky

2019-10-15 04:10:05 UTC  

https://cdn.discordapp.com/attachments/484514023698726912/633516928031522837/unknown.png

2019-10-15 04:10:08 UTC  

this was a stupid question

2019-10-15 04:10:23 UTC  

also that sate year, a to would be better, otherwise it sounds weird saying it out loud?

2019-10-15 04:10:40 UTC  

I can't answer your question lmao I have the same ones

2019-10-15 04:10:46 UTC  

I'm trying to learn it eventually

2019-10-15 04:11:06 UTC  

saying you lived here from 2009 long pause 2019

2019-10-15 04:11:10 UTC  

its odd

2019-10-15 04:11:30 UTC  

I think its just preference at this point?

2019-10-15 04:11:54 UTC  

ye but the SAT is nitpicky

2019-10-15 04:12:31 UTC  

for the question I got wrong I selected a semicolon

2019-10-15 04:12:37 UTC  

What do those arses say then?

2019-10-15 04:12:44 UTC  

https://cdn.discordapp.com/attachments/484514023698726912/633517591570153472/unknown.png

2019-10-15 04:12:45 UTC  

it does make sense

2019-10-15 04:12:47 UTC  

redundancy error

2019-10-15 04:13:02 UTC  

the dash would be the only selection that doesn't repeat something already stated in the sentence

2019-10-15 04:13:15 UTC  

look at box 29

2019-10-15 04:14:04 UTC  

omg

2019-10-15 04:14:08 UTC  

thats retarded lmao

2019-10-15 04:14:22 UTC  

ye I initially ruled out A and C

2019-10-15 04:14:30 UTC  

Is that what you got a D for, the 29 missing a em dash thingo?

2019-10-15 04:14:46 UTC  

ye I picked D when the answer was B, an EM dash